Domeny ze znakami diakrytycznymi (ó, ł, ż, ą, ü, é, ă …)

10 grudnia 2009 o godzinie 11:00 EURid (rejestr odpowiedzialny za utrzymanie domen .eu) udostępnił rejestrację domen ze znakami diakrytycznymi (ó, ł, ż, ą, ü, é, ă itd.). W godzinę zostało zarejestrowanych 38 172 domeny.Tym samym liczba domen .eu przekroczyła już w tamtym momencie 3 100 000 domen. Tempo rejestracji domen w pierwszej godzinie od udostępnienia domen .eu IDN wyniosło 10 domen na sekundę.Najwięcej domen przechwyciła austriacka firma Realtime.at. Zorganizuje ona aukcję domen .eu IDN wraz z popularną giełdą Sedo. Niektóre z nazw, które będzie można licytować, to: nieruchomości.eu, podróże.eu, góry.eu, börse.eu czy crédits.eu. Udział w aukcjach dostępny jest dla osób, które wcześniej się na nią zarejestrowały.

Pierwsze 10 domen, które zostały zarejestrowane:

1. ärzte.eu
2. börse.eu
3. flüge.eu
4. bücher.eu
5. ferienhäuser.eu
6. reisebüro.eu
7. büro.eu
8. küche.eu
9. müller.eu
10. öl.eu

Kraje, które zarejestrowały najwięcej domen .eu IDN w pierwszej godzinie:

1. Niemcy
2. Czechy
3. Francja
4. Luksemburg
5. Polska
6. Belgia
7. Wielka Brytania
8. Grecja
9. Szwecja

Czytaj więcej

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search engine optimization – SEO; zwana także pozycjonowaniem) – suma procesów zmierzających do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Proces pozycjonowania jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego. Pozycjonowanie opiera się na ciągłym poznawaniu mechanizmów rządzących wyszukiwarkami i dostosowywaniu kodów serwisów internetowych do aktualnych algorytmów wyszukiwarek w celu poprawienia pozycji danego serwisu na liście wynikowej.

W polskiej nomenklaturze branżowej dominuje rozróżnienie między pozycjonowaniem (ang. off-page) a optymalizacją stron (ang. on-page), choć często wyrażenia te mogą być używane zamiennie.

(więcej…)

Czytaj więcej

Domena internetowa oraz subdomena

Domena internetowa jest nazwą, pod którą kryje się Państwa strona WWW oraz adres poczty elektronicznej (e-mail może mieć postać kontakt@twojadomena.pl). Jeśli wpiszesz poprawną nazwę domeny do paska adresu przeglądarki i wciśniesz Enter, otworzy się strona, którą dana domena
reprezentuje. Przykładowo: strona, na której właśnie jesteś, ma domenę: a4-studio.pl.

Domena to podstawowy składnik internetowej tożsamości. Domena jest elementem adresu internetowego, który kieruje internautów na żądaną stronę. Domeny są kojarzone najczęściej z nazwami własnymi firm lub produktów i w większym uproszczeniu można je podzielić na:

Domeny narodowe: .pl, .de, .fr, co.uk,
Domeny regionalne: .waw.pl, krakow.pl, .gda.pl,
Domeny funkcjonalne:
.com (commercial) – domena firm komercyjnych,
.edu (education) – domena związana z edukacją,
.org  (organisation) – domena organizacji i stowarzyszeń,
.gov (govermment) – domeny związane z rządem i instytucjami rządowymi,
.biz (bussines) – domeny przeznaczone dla biznesu, podobnie jak domena .com,
.info (information) – domeny dla stron informacyjnych,
.net (network) – domeny przeznaczone dla firm świadczących usługi dostępu do Internetu,
.mil (military)- domeny wojskowe,
.mobi (mobile) – domeny dla stron mobilnych.

(więcej…)

Czytaj więcej

Layout

Znamy dwa znaczenia słowa layout:

layout – szablon, wzorzec, stały układ kompozycyjny strony publikacji w DTP
layout – szablon stron internetowych

Layout (interfejs strony internetowej) – jest elementem konstrukcji graficznej, w którym ustala się wygląd (kolorystykę, elementy dekoracyjne, krój czcionki) i rozmieszczenie elementów (treści) na stronie. W  fazie projektowej może mieć postać pliku graficznego prezentującego zakładany styl.

Layout może zostać wykonany w różnych technologiach (np. SWF, HTML, CSS). Modyfikacja layoutu strony nie implikuje ingerencji w jej treść.

(więcej…)

Czytaj więcej

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search engine optimization – SEO; zwana także pozycjonowaniem) – to suma procesów zmierzających do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Proces pozycjonowania jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego. Pozycjonowanie opiera się na ciągłym poznawaniu mechanizmów rządzących wyszukiwarkami i dostosowywaniu kodów serwisów internetowych do aktualnych algorytmów wyszukiwarek w celu poprawienia pozycji danego serwisu na liście wynikowej.
(więcej…)

Czytaj więcej

Słownik SEO

 

Wykaz ważniejszych terminów – Słownik SEO

AdSense

Program reklamowy Google przeznaczony dla wydawców stron, wyświetlający na stronach WWW kontekstowe reklamy tekstowe, bandery oraz reklamy wideo.

AdWords

Program reklamowy Google przeznaczony dla reklamodawców. Pozwala na zamieszczanie płatnych reklam kontekstowych obok wyników wyszukiwania. W programie tym reklamujący płaci nie za wyświetlenie reklamy, ale za każde jej kliknięcie. Miejsce (pozycja) wyświetlanej reklamy uzależniona jest tu od kosztu kliknięcia (CPC).

Alt

Znacznik w którym umieszcza się alternatywny tekst dla obrazków. Tekst z tego znacznika wyświetlany jest w momencie, gdy przeglądarka nie może wyświetlić obrazka. Znacznik Alt ma spore znaczenie w pozycjonowaniu, gdyż jeżeli obrazek jest linkiem to wartość Alt staje sie Anchorem.

Anchor / Anchor text

Opis tekstowy odsyłacza widoczny na stronie. Nazwa pod którą wyświetla się link. Słowa kluczowe umieszczone jako Anchor text mają dużą wagę przy wyliczaniu pozycji strony w wyszukiwarce.

Ban

Popularna nazwa na karę jaką stosują wyszukiwarki wobec stron, polegająca na całkowitym zablokowaniu i wyrzuceniu strony z indeksu wyszukiwarki. Bana można dostać za nieetyczne pozycjonowanie lub za zamieszczanie treści niezgodnych z regulaminem wyszukiwarki.

BL / BackLink / Link przychodzący

Określenie na odnośnik wskazujący na naszą stronę. Aby sprawdzić linki przychodzące dla danej domeny można skorzystać z polecenia link:domena.pl.

Bot / Robot / Crawler

Mechanizm wyszukiwarek, którego zadaniem jest znajdowanie, analizowanie oraz indeksacja stron WWW. Specjalny program przemierza sieć poprzez odnośniki zawarte na stronach, zbierając informacje. Informacje te są analizowane specjalnym algorytmem wyszukiwarki w celu ustalenia pozycji strony w wynikach wyszukiwarki dla zadanej frazy.

Cloacking

Jedna z technik manipulacyjnych polegająca na przedstawianiu odmiennej treści robotom wyszukiwarki a innej zwykłym użytkownikom. Sprawdzenia, kto odwiedził naszą stronę najczęściej dokonuje sie na podstawie pola User_Agent lub na podstawie adresu IP. Stosowanie tej techniki jest nieakceptowane przez wyszukiwarki i najczęściej karane banem.

Content

Treść zawarta na stronie. Warto pamiętać o tym, iż wartościowy, unikalny content ma duży wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwarki.

(więcej…)

Czytaj więcej

Czym jest Księga Znaku?

Księga znaku to spójny i kompletny opis tego, w jaki sposób należy korzystać z naszego znaku graficznego. Innymi słowy jest to instrukcja obsługi naszej identyfikacji wizualnej. Jako materiał o charakterze praktycznym, musi być ona czytelna i zrozumiała dla osób nie znających się na grafice. Jako fundament naszego wizerunku, musi być jednoznaczna. Nie znaczy to, że ma ona ograniczać sztywnymi regułami kreację podczas projektowania materiałów reklamowych firmy. Znaczy to, że powinien z niej zawsze wynikać jednoznaczny opis postępowania ze znakiem.

Co znajduje się w księdze znaku?
(więcej…)

Czytaj więcej

Wprowadzenie HTML

HTML (ANG. HYPERTEXT MARKUP LANGUAGE)

HTML (ang. HyperText Markup Language) – hipertekstowy język znaczników, obecnie szeroko wykorzystywany do tworzenia stron internetowych.

Pierwsza, publicznie dostępna, specyfikacja języka HTML, nazwana HTML Tags (pol. Znaczniki HTML), została zamieszczona w Internecie przez Bernersa-Lee w 1991. Zawiera 22 znaczniki, tworzące początkowy, prosty szkielet HTML-a. Trzynaście z tych elementów istnieje do tej pory w specyfikacji HTML 4.
(więcej…)

Czytaj więcej

Korzyści – posiadanie www

Korzyści posiadania www

Trudno nie przeceniać korzyści płynących z posiadania strony internetowej.

 

Redukcja Kosztów Promocji

Internet to najtańsze narzędzie reklamy, mające tak duży zasięg.

Łatwość W Dostępie Do Oferty Firmy 24/7

Firma wraz z oferta dostępna non-stop dla potencjalnych klientów.

Nieograniczona Ilość I Jakość Informacji

na stronie www zależy ona wyłącznie od jej właściciela i nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami.
(więcej…)

Czytaj więcej

Wprowadzenie CSS

CONTENT MANAGEMENT SYSTEM – CZYLI SYSTEM ZARZĄDZANIE KONTENETEM (ZAWARTOŚCIĄ)

CMS – Content Management System – czyli System Zarządzanie Kontenetem (zawartością) – jak sama nazwa wskazuje – to system, za pomocą którego otrzymujemy możliwość bieżącego zarządzania treścią znajdującą się na stronie WWW. Zarządzanie to polega na zdalnej (szczegóły za pomocą przeglądarki WWW), modyfikacji, aktualizacji i rozbudowie publikowanej strony WWW.

(więcej…)

Czytaj więcej